Zalety i wady grup nauki języka
Chociaż nauka języka w grupach jest często bardziej efektywna niż praca indywidualna, dla niektórych uczniów praca z rówieśnikami stanowi wyzwanie. Dzieje się tak dlatego, że poziomy biegłości członków grupy mogą się znacznie różnić. Może to spowodować, że nauczyciel będzie tłumaczył trudne pojęcia uczniom, którzy ich nie rozumieją. Może to również prowadzić do rywalizacji, która może być szkodliwa. Nie wszyscy ludzie lubią rywalizację. Innym czynnikiem, który należy wziąć pod uwagę przy uczeniu się w grupie, jest osobowość uczniów.
Współzależność w pracy grupowej
Kiedy uczniowie pracują razem nad jakimś zadaniem, musi ich łączyć pozytywna współzależność. Pozytywna współzależność zachęca do zachowań kooperacyjnych i kreatywności oraz zachęca ich do wnoszenia pomysłów i wspólnej pracy. Na przykład gra grupowa, taka jak Match Mine, wymaga od uczniów współpracy w układaniu elementów gry i przekazywania sobie informacji o układzie planszy. Wspiera to współzależność, ponieważ uczniowie mogą odnieść sukces tylko wtedy, gdy pracują razem.
Podczas gdy współzależność jest pożądaną cechą w grupie, może być niebezpieczna, jeśli jest zbyt silna. Zbyt duża pozytywna współzależność może zachęcać do społecznej zależności. Na przykład, uczeń może czuć, że jego wkład jest mniej wartościowy, jeśli nie ma pojęcia jak coś zrobić.
Współzależność w nauce języka Praca w grupie jest krytycznym elementem efektywnej nauki języka. Kiedy poszczególne osoby czują, że są niezbędne w procesie uczenia się, grupa ma większe szanse na odniesienie sukcesu. Pozytywne efekty pozytywnej współzależności obejmują zwiększoną wydajność, wyższe osiągnięcia i poczucie wzajemnego szacunku. Pozytywna współzależność sprzyja również bardziej kreatywnym rozwiązaniom i niższym poziomom lęku.
Praca w grupie może być również stresująca. Kiedy członkowie grupy nie słuchają siebie nawzajem, mogą stać się zdenerwowani lub stać się biernymi obserwatorami, co nie przynosi korzyści grupie. Stosowanie strategii uczenia się przez współpracę może pomóc uniknąć tych problemów. Grupa powinna mieć zestaw zasad, które regulują, jak uczniowie uczestniczą w zajęciach i jak mają się nawzajem słuchać.
Hipoteza współzależności zakłada, że członkowie grupy są bardziej skłonni do współpracy i komunikowania się ze sobą. Sugeruje się również, że ludzie w grupach, które są współzależne, częściej się lubią.
Odpowiedzialność
Odpowiedzialność jest krytycznym elementem grup uczących się języka. Ta forma interakcji w grupie może być niezwykle skuteczna w promowaniu rozwoju nauki języka. Najlepsze partnerstwa w zakresie odpowiedzialności są ciągłe i powinny ewoluować wraz z rozwojem uczących się języka. Istnieją cztery fazy tworzenia odpowiedzialności w grupach językowych. Każda faza wiąże się z określonym rodzajem interakcji.
Pierwszym krokiem jest wprowadzenie pojęcia odpowiedzialności. Jest to sposób na to, by uczniowie poczuli się odpowiedzialni za swoje wypowiedzi i wiedzę. Odpowiedzialna rozmowa zachęca uczniów do krytycznego myślenia i wyjaśniania swoich stanowisk. Ten rodzaj rozmowy wymaga również od uczniów dostarczenia dowodów na poparcie swoich twierdzeń. Kiedy uczniowie zaczynają widzieć, że ten rodzaj dyskusji jest promowany, są bardziej skłonni do stosowania go w życiu.
Kolejnym krokiem jest opracowanie skutecznego systemu. Najlepiej byłoby, gdyby system ten łączył odpowiedzialność z systemem wewnętrznego doskonalenia. System powinien także wiązać wyniki z nauczycielami i szkołami. Pomaga to poprawić wyniki szkół poprzez rozliczanie ich z wyników uczniów. Odpowiedzialność powinna być powiązana z wynikami wszystkich uczniów, w tym uczniów osiągających słabe wyniki.
Małe grupy są również ważne dla odpowiedzialności. Przydzielanie ról członkom grupy pomaga każdemu z nich czuć się bardziej zaangażowanym i mniej prawdopodobne jest, że poczują się pominięci. Pomaga to również zapobiec sytuacji, w której jeden członek grupy przejmuje rolę i nie robi nic. Promuje to również indywidualną odpowiedzialność, zapewniając, że każdy członek grupy trzyma się wzajemnie wysokich standardów i wyników.
Społeczność
Społeczność w grupach uczących się języka jest ważnym aspektem uczenia się języka. Ten rodzaj uczenia się w grupie różni się od innych metod uczenia się języków obcych, ponieważ grupy uczące się języków obcych angażują się w proces współpracy, a uczestnicy nie są biernymi odbiorcami pomocy. Są oni aktywnie zaangażowani w proces uczenia się, organizują spotkania towarzyskie i wspierają się nawzajem, gdy stają przed wyzwaniami. W ten sposób budują znaczące relacje między sobą.
Ten rodzaj nauki języka jest również korzystny dla uczniów, ponieważ zachęca ich do wzięcia odpowiedzialności za własną naukę i poznawanie języka jako całości. Ważne jest również, aby nauczyciel i uczeń postrzegali siebie nawzajem jako kompletne osoby. To wzajemne wsparcie i zaufanie może pomóc przezwyciężyć początkowe trudności w nauce nowego języka.
Społeczności 2.0 są najlepiej rozumiane jako sieci połączonych ze sobą zasobów. Sieci te tworzą linie komunikacyjne, które biegną od twórcy zasobu do czytelnika. Są one niezbędnym elementem programów blended learning i kursów e-learningowych. Pomagają one zwiększyć jakość i adekwatność tych kursów online. Społeczny aspekt nauki języka jest również bardzo ważny, ale nie jest niezbędna osobista obecność, aby uczestniczyć w tych grupach.
Istnieją cztery podstawowe umiejętności, które mogą być nauczane w grupach społecznościowych uczących się języka. Są to: zrozumienie stylów uczenia się twoich uczniów, rozwiązywanie ich problemów językowych i zapobieganie nieporozumieniom. Te cztery umiejętności są kluczowe w procesie uczenia się języka i nauczyciele muszą być na to wyczuleni.
Oszczędność czasu
Programy do nauki języków obcych wymagają ciągłej uwagi, aby przetrwać. Informacja, że są one zagrożone, może być przytłaczająca. Na szczęście istnieją grupy adwokatów gotowych opowiedzieć się za nimi. Mogą oni pomóc, oferując świadectwo o korzyściach i wyzwaniach programów nauki języków obcych oraz przedstawiając dowody na ich sukces. Mogą również współpracować z innymi grupami rzeczników języków obcych, aby przekazać wspólny komunikat i wspierać uczniów i nauczycieli, aby wskaźniki zapisów pozostały zdrowe.
Tworzenie poczucia wspólnoty
Celem tego badania jest wniesienie wkładu do literatury poprzez odpowiedź na pytanie badawcze. Pytanie to dotyczy rozwoju poczucia wspólnoty w grupach uczących się języków obcych. Poczucie wspólnoty może być osiągnięte na wiele sposobów. W niniejszym opracowaniu zbadana zostanie rola kultury instruktora w rozwoju poczucia wspólnoty.
Aby stworzyć poczucie wspólnoty, konieczne jest zrozumienie potrzeb i pragnień uczniów. Niezależnie od tego, czy uczysz online, czy w fizycznej klasie, stworzenie środowiska społeczności jest niezbędne do nauki. Łatwo jest stworzyć wspierające środowisko, gdy ludzie są chętni do dzielenia się swoimi doświadczeniami.
W pierwszych miesiącach roku szkolnego ważne jest nawiązanie relacji z uczniami. Można to zrobić poprzez projekty i gry, które pozwalają uczniom dowiedzieć się o sobie nawzajem. W ten sposób nauczyciele mogą zapewnić wsparcie i wskazówki tym, którzy ich potrzebują. Ważne jest również, aby wspierać współpracę nad rywalizacją.
Aby uczniowie mogli zbudować poczucie wspólnoty, muszą mieć poczucie przynależności do grupy. To poczucie przynależności wynika ze wspólnego przekonania, że grupa jako całość jest w stanie zaspokoić indywidualne potrzeby każdego członka. Ponadto, według McMillana i Chavisa, “społeczność nie jest zbiorem odizolowanych ludzi”.
Podobne tematy