Słownik Świata

Jeżeli chcesz nauczyć się języków, to dobrze trafiłeś. Pomożemy Ci w tym i nakierujemy na sposoby nauki.

Poznaj różne typy osób uczących się języków obcych

Poznaj różne typy osób uczących się języków obcych

Jeśli chcesz się nauczyć nowego języka, powinieneś być świadomy różnych typów uczących się języka. Mogą one obejmować zarówno osoby uczące się werbalnie, jak i te, które preferują dyskusje w grupie. Powinieneś dowiedzieć się, który styl pasuje do Ciebie najlepiej. Te style uczenia się ułatwią Ci naukę nowego języka.

Praca indywidualna

Skuteczność pracy grupowej i indywidualnej dla uczących się języków obcych zbadano za pomocą ankiety. W badaniu wzięło udział 20 uczniów liceum 56 i 35 studentów Gumilyov Eurasian National University. Kwestionariusz zawierał 16 pytań wielokrotnego wyboru i 1 pytanie dotyczące opinii osobistej. Pytania miały na celu zmierzenie postaw wobec pracy grupowej i indywidualnej w nauce języków obcych.

Praca w grupie jest potężnym narzędziem dla uczących się języków obcych. Może zmotywować ich do nauki i pomóc w zmniejszeniu braków. Nie jest jednak pozbawiona problemów. Na przykład, może być zbyt wiele rozmów i pogawędek pomiędzy członkami grupy, co zabiera cenny czas zajęć. Może to również powodować problemy przy omawianiu różnych tematów.

Dobry uczeń języka będzie zwracał uwagę na znaczenie i strukturę języka. Będzie ćwiczyć gramatykę i wymowę oraz stosować techniki poprawiające obie te cechy. Będzie również szukał okazji do interakcji z rodzimymi użytkownikami języka. Celem powinno być jak najszybsze osiągnięcie płynności. Jednak uczniowie muszą być w stanie poradzić sobie z błędami i uczyć się na nich.

Praca indywidualna jest preferowana przez większość nauczycieli, ale niektórzy uczniowie wolą pracę w grupach. Zalety pracy w grupie to zdobycie umiejętności komunikacyjnych, rozwój przyjaciół i poczucie rywalizacji, które motywuje uczniów do osiągania lepszych wyników.

Dyskusje grupowe

Jeśli planujesz dyskusję grupową z osobami z różnych środowisk, powinieneś upewnić się, że każdy z członków traktuje drugiego z szacunkiem i chętnie wnosi swoje pomysły. Należy również upewnić się, że lider grupy modeluje zachowania, które chciałby widzieć u członków grupy. Na przykład, należy pochylać się do przodu i uśmiechać, gdy ludzie rozmawiają, zwracać uwagę na wszystkich i udzielać konstruktywnych informacji zwrotnych, gdy jest to właściwe. Ponadto podczas rozmowy z innymi członkami grupy należy zachować otwarty umysł i wrażliwość kulturową.

Możesz sprawić, by otoczenie było wygodne dla uczestników, wybierając przestrzeń odpowiednią dla dyskusji grupowej. Na przykład, idealne jest zrelaksowane środowisko z wygodnymi meblami. Innym świetnym pomysłem jest wykorzystanie wygodnego pokoju, w którym uczestnicy mogą usiąść w kręgu. Środowisko powinno być również wolne od zakłóceń, aby uczestnicy mogli swobodnie myśleć bez poczucia zdenerwowania.

Dyskusje grupowe są doskonałym sposobem, aby skłonić ludzi w każdym wieku i na każdym poziomie do interakcji ze sobą. Pomagają uczniom zachować zaangażowanie, zachęcają do pracy zespołowej i zapoznają ich z różnymi punktami widzenia. Dodatkowo pomagają rozwijać umiejętności mówienia i słuchania. Ponadto, stwarzają nową sytuację, która być może nie istniała wcześniej.

Materiały dotykowe

Materiały dotykowe mogą być wykorzystane do pomocy uczącym się języka w nauce i zapamiętywaniu. Niezależnie od tego, czy jest to flashcard, czy obrazek, materiały dotykowe mogą być wykorzystane do poprawy nauki uczniów. Ponadto, materiały dotykowe można dostosować do potrzeb poszczególnych uczniów. Uczniowie niepełnosprawni mogą używać ich na swój własny sposób, aby nauczyć się nowych słów i pojęć.

Materiały dotykowe mogą być naturalne lub syntetyczne. Wiele z nich można znaleźć wokół domu. Pomagają one dzieciom ćwiczyć umiejętność chwytania zębami i mogą być wykorzystywane do pomocy dzieciom niewidomym w nauce brajla. Materiały dotykowe są również coraz częściej wykorzystywane w muzeach i programach edukacyjnych. Mogą one dostarczać informacji wizualnych, a jednocześnie poprawiać świadomość przestrzenną i percepcję zmysłową osób uczących się języka.

Gry to kolejny sposób na zaangażowanie uczniów dotykowych. Preferują oni gry, które są praktyczne i wymagają działania i ruchu. Wolą też grać w gry, które mają elementy strzelania lub akcji. W przeciwieństwie do wzrokowców, osoby uczące się dotykowo nie lubią siedzieć w miejscu i wolą poruszać się podczas słuchania i mówienia. Podobnie, trudno im zrozumieć abstrakcyjne tematy bez zobaczenia przykładów. Dlatego materiały dotykowe mogą pomóc im lepiej zrozumieć różne złożone tematy.

Materiały dotykowe to doskonały sposób nauczania dzieci. Uczniowie o różnych stylach uczenia się mogą skorzystać z podejścia dotykowego. Uczą się lepiej poprzez ruch i mają lepszą koordynację ręka-oko. Lepiej sobie radzą, gdy robią coś namacalnego, więc materiały dotykowe są najlepszym sposobem na nauczenie ich języka. Są również bardzo dobre w rękach i mogą tworzyć arcydzieła z akwareli i gliny. Z pewnością spodobają im się również świąteczne rękodzieła.

Nauka werbalna

Osoby uczące się werbalnie uwielbiają język i często są silnymi mówcami publicznymi. W szkole osoby uczące się werbalnie mogą być poddawane wyzwaniom w postaci gier słownych, odgrywania ról i innych aktywności językowych. Można im również pomóc w pisaniu, streszczaniu i ponownym czytaniu notatek. Można im również podawać listy słów kluczowych do nauczenia się.

Osoby uczące się werbalnie lubią grę słów i często pociągają je językowe kalambury i żarty. Lubią też czytać i często są płodnymi pisarzami. Potrafią również dostrzec błędy w gramatyce i słownictwie innych osób. Ci miłośnicy języków obcych prawdopodobnie uczą się więcej niż jednego języka, zwiększając swoją wiedzę i mądrość oraz będąc w stanie komunikować się z szerszą publicznością.

Osoby uczące się werbalnie zazwyczaj dobrze radzą sobie z pisaniem projektów i korzystają z literatury w języku, którego się uczą. Osoby uczące się werbalnie mogą również skorzystać z Internetu. Potrafią one również bardzo szybko przyswoić wiele informacji. Osoby uczące się werbalnie są dobrymi słuchaczami i testerami, a także mogą skorzystać z lekcji grupowych lub pracy zespołowej.

Osoby uczące się werbalnie częściej rozumieją instrukcje i materiały pisemne, a czytanie i słuchanie sprawia im przyjemność. Często rozwiązują testy szkolne i prowadzą dzienniki. Mogą również korzystać z dyktowania i innych metod komunikacji.

Uczenie się społeczne

Uczenie się społeczne jest formą nauki języka, która polega na współpracy z innymi uczącymi się. Sprawia, że nauka staje się bardziej doświadczalna i oparta na kontekście oraz daje uczącym się poczucie odpowiedzialności za własną naukę. Jednakże uczenie się w grupie nie powinno zastępować indywidualnych praktyk językowych. Istnieje kilka sposobów na zintegrowanie społecznego uczenia się z indywidualnymi działaniami językowymi, a należą do nich:

Uczący się społecznie odnoszą największe korzyści z interakcji rówieśniczych i wzajemnej oceny. Lubią też ćwiczyć skuteczne umiejętności komunikacyjne i doceniają wsparcie rówieśników. Interakcja z innymi uczniami poprawia ich zdolność do uczenia się nowego słownictwa, gramatyki i innych umiejętności językowych. Doskonale radzą sobie z pracą w grupie i lubią odgrywanie ról. Osoby uczące się społecznie mogą uczyć się języka szybciej, jeśli mają dostęp do literatury i mogą nauczyć się więcej, ucząc innych. Podczas gdy osoby uczące się społecznie mogą korzystać ze wsparcia rówieśników, należy pamiętać, że nie zawsze czują się komfortowo w kontaktach z innymi.

Badania wykazały, że społeczne uczenie się wśród różnych typów uczących się języka ma różne korelaty neuronalne. Ten rodzaj uczenia się angażuje obszary mózgu związane z przetwarzaniem przestrzennym i wizualnym. Może to wpływać zarówno na kodowanie, jak i na odzyskiwanie informacji. Ponadto, badacze wykazali, że mózgi dorosłych wykazują neuroplastyczność w odpowiedzi na interakcje społeczne.

Badania kognitywne były kluczowe dla zrozumienia roli społecznego uczenia się w przyswajaniu języka L2. Chociaż podstawowe umiejętności językowe są wrodzone, badania nad społecznym uczeniem się sugerują, że interakcja społeczna jest niezbędna dla dzieci do nauki drugiego języka. Dzieci uczą się znacznie szybciej niż dorośli, jeśli mają kontekst społeczny. Jednak intensywny trening w klasie może wymagać mniejszej ilości wskazówek społecznych.

Uczenie się na piśmie

Podczas nauczania języka angielskiego osób uczących się języka na różnych poziomach, ważne jest, aby włączyć wsparcie w pisaniu do lekcji. Ponadto ważne jest, aby zrozumieć specyficzne potrzeby językowe każdego ucznia. Informacje te są niezbędne podczas planowania i projektowania działań związanych z nauką języka. Wielu nauczycieli korzysta z profili językowych, by upewnić się, że stosują na lekcjach odpowiednie wsparcie językowe. Ważne jest również, aby cele językowe i merytoryczne były wyznaczone obok siebie.

Uczniowie, którzy uczą się wzrokowo, skorzystają z wykresów i kolorowych kodów. Szybciej przyswajają informacje, gdy są one przedstawione w sposób wizualny. Skorzystają również z pracy zespołowej i lekcji grupowych. Uczniowie, którzy preferują naukę werbalną, mogą skorzystać z literatury i ćwiczeń pisemnych. Osoby uczące się słownie mogą preferować czytanie, gry słowne i poezję jako sposób uczenia się słownictwa. Lubią też pracować w zespołach i mają tendencję do bycia doskonałymi testerami.

Uczenie się na piśmie dla różnych typów uczących się języka polega na robieniu notatek i używaniu namacalnych materiałów. Dla osób uczących się wzrokowo, nauka wizualna jest bardziej efektywna, ponieważ mogą one wizualizować słowa i ich znaczenie. Dla osób uczących się ze słuchu, nauka wizualna może być osiągnięta poprzez podręczniki, książki i materiały internetowe. Mogą one również korzystać z tezaurusa lub innych materiałów referencyjnych.

Stymulujące środowisko językowe dostarcza niezbędnych narzędzi do rozwoju języka. Nauczanie pod kierunkiem nauczyciela jest pomocne, ale musi podążać za zainteresowaniami uczniów, aby zapewnić im korzyści z nauki. Ponieważ język jest tak złożony, musi być nauczany jako całość. Jeśli zostanie przedstawiony jako pojedyncze umiejętności, proces ten zostanie zniekształcony i uczniom będzie trudniej się uczyć.

Podobne tematy