Słownik Świata

Jeżeli chcesz nauczyć się języków, to dobrze trafiłeś. Pomożemy Ci w tym i nakierujemy na sposoby nauki.

Najczęstsze błędy popełniane przez osoby wielojęzyczne

Najczęstsze błędy popełniane przez osoby wielojęzyczne

Jeśli chodzi o naukę drugiego języka, osoby dwujęzyczne i wielojęzyczne mają tendencję do popełniania głębokich błędów semantycznych. W rzeczywistości, jeśli w ogóle, dwujęzyczni popełniają więcej głębokich błędów semantycznych niż jednojęzyczni. W związku z tym, ważne jest, aby stworzyć środowisko nauczania “kulturowo istotne” dla osób wielojęzycznych. Obejmuje to upewnienie się, że strona jest “łatwa w użyciu” i oferuje dużo miejsca do czytania.

Osoby dwujęzyczne popełniają więcej głębokich błędów semantycznych niż osoby jednojęzyczne

Badania pokazują, że osoby jedno- i dwujęzyczne popełniają podobne proporcje głębokich błędów semantycznych. Jednak stosunek błędów głębokich do powierzchniowych był wyższy u jednojęzycznych. Nie jest jasne, czy osoby dwujęzyczne mają w tym względzie dodatkową przewagę. W tym badaniu sprawdziliśmy wpływ czasu nauki języka na liczbę głębokich błędów semantycznych popełnianych przez dwujęzycznych i jednojęzycznych.

Osoby dwujęzyczne częściej niż jednojęzyczne popełniają głębokie błędy semantyczne podczas interpretacji pozycji słownictwa. Błędy te charakteryzują się załamaniem dostępu do przestrzeni semantycznej u osób dwujęzycznych. W badaniu stwierdzono, że osoby dwujęzyczne popełniały proporcjonalnie większą liczbę głębokich błędów semantycznych niż osoby jednojęzyczne podczas testów bezpośrednio po nauce słownictwa. Różnice te nie wynikały z różnic w wielkości słownictwa; są one raczej spowodowane różnicami w procesie uczenia się języka.

W badaniu przeprowadzono eksperyment z udziałem dwujęzycznych Anglików i jednojęzycznych Anglików. Uczestnicy otrzymali nowe pozycje słownictwa z angielskimi tłumaczeniami. Dwujęzyczni i jednojęzyczni musieli następnie stworzyć angielskie tłumaczenie nowo poznanych słów. Chociaż dwujęzyczni byli znacząco lepsi w uczeniu się nowego słownictwa, ich błędy były wyższe niż te popełniane przez jednojęzycznych. Ponadto, dwujęzyczni popełniali więcej głębokich błędów semantycznych niż jednojęzyczni, co sugeruje, że dwujęzyczni kodują nowe słowa na głębszym poziomie niż jednojęzyczni.

Dwujęzyczni mają przewagę w funkcjach wykonawczych. Ponieważ dwujęzyczni stale trenują prowadzenie rozmowy w oparciu o kontekst, używają pamięci roboczej, aby uzyskać dostęp do niezbędnych informacji. Ponadto stale monitorują interakcje, aby upewnić się, że używają odpowiedniego języka w każdej sytuacji. Dlatego są lepsi od jednojęzycznych w zakresie słownictwa.

Ponadto dwujęzyczni rzadziej dokonują drobnych rozróżnień semantycznych w swoim drugim języku. Może to wynikać z faktu, że ich pierwszy język nie jest tak silny jak drugi. Na przykład, mogą być mniej zdolni do tłumaczenia konkretnych obiektów na język angielski. Może to powodować błędy leksykalne.

Naukowcy stwierdzili również, że osoby dwujęzyczne popełniają więcej uogólnionych błędów związanych z mieszaniem kodów niż osoby jednojęzyczne. Oznacza to, że nauka konkretnych czasowników w konstrukcjach podobnych do docelowych zajmuje im więcej czasu. Dwujęzyczni używają większego zakresu konstrukcji w swoich językach ojczystych, w porównaniu do jednojęzycznych.

Potrzebują środowiska edukacyjnego dostosowanego do potrzeb kulturowych

Aby wspierać pojawiających się dwujęzycznych, nauczyciele muszą rozumieć kulturę i pochodzenie swoich uczniów. W USA około 10% uczniów szkół publicznych to początkujący dwujęzyczni, a oczekuje się, że do 2025 roku liczba ta wzrośnie do 25%. W związku z tym konieczne jest stworzenie wielokulturowego środowiska klasowego. Praktyki nauczania odpowiadające na potrzeby uczniów dwujęzycznych, w tym ich zainteresowania i motywacje, są dostosowane do ich potrzeb.

Co więcej, wielokulturowa klasa językowa powinna obejmować różnorodne kultury, aby wspierać szacunek dla różnorodności. Według Komisji Europejskiej wielokulturowe klasy językowe sprzyjają kształtowaniu poczucia globalnej odpowiedzialności. Podkreślają one znaczenie języka, kultury i tożsamości dla dzieci migrantów.

Ponadto, pedagogika uwzględniająca aspekty kulturowe ma na celu przezwyciężenie dyskryminacji językowej i wzmocnienie pozycji uczniów poza klasą. To wzmocni ich pewność siebie i samoświadomość. Poprzez włączenie działań związanych z kulturą do klasy, wielojęzyczni uczniowie mogą uzyskać zrozumienie własnej tożsamości i społeczności.

Kluczem do sukcesu w nauczaniu opartym na reagowaniu kulturowym jest wykorzystanie unikalnych mocnych stron uczniów, by wzmocnić proces uczenia się. Oznacza to wprowadzenie rygorystycznych celów nauczania dla wszystkich uczniów i powiązanie treści akademickich z ich rzeczywistością i problemami. Praktyki nauczania dostosowane do potrzeb kulturowych są ważne, ponieważ pozwalają uczniom wielokulturowym lepiej wykorzystać zdobytą wiedzę i uczynić ją bardziej przydatną w ich życiu.

Uczniowie wielojęzyczni muszą nauczyć się współpracować w ramach wspólnych działań, nawet jeśli nie mają tego samego poziomu biegłości. Aby zachęcić uczniów do wielojęzycznej współpracy, należy w ramach zajęć kooperacyjnych wykonywać ćwiczenia w językach ojczystych uczniów. Takie wspólne działania są szczególnie istotne dla uczniów niefrancuskojęzycznych i wielojęzycznych.

Aby zachęcić do nauki innych języków, programy, które budzą w uczniach świadomość różnorodności językowej, sprzyjają chęci uczenia się innego języka. Proces ten nazywany jest otwartością na inne języki i obejmuje słuchanie, obserwowanie i porównywanie tekstów ustnych lub pisemnych pochodzących z różnych kultur.

Potrzebują “łatwej w użyciu” strony internetowej

Istotne jest, aby Twoja strona była dostępna dla wszystkich odwiedzających, niezależnie od języka. Aby to osiągnąć, możesz użyć menu rozwijanego, które pozwala użytkownikom wybrać preferowany język. Alternatywnie, możesz użyć globalnego szablonu, aby zapewnić, że Twoja strona wygląda tak samo w różnych językach. Wreszcie, powinieneś upewnić się, że wszelkie obrazy są odpowiednie dla języka, który przegląda użytkownik.

Badania pokazują, że 65% konsumentów preferuje treści w swoim ojczystym języku. Podobnie, 73% z nich wolałoby czytać recenzje produktów w swoim języku. Ponadto, 40% konsumentów nie kupiłoby produktu, gdyby treść była napisana w niezrozumiałym dla nich języku. Stworzenie strony internetowej, która odpowiada na te potrzeby, nie tylko zwiększy ruch organiczny, ale także zwiększy zaufanie i konwersje.

Aby strona była dostępna dla różnych języków, zwróć szczególną uwagę na typografię. Czcionka pisana ręcznie może wyglądać ładnie w języku angielskim, ale będzie nieczytelna w innych językach. Powinieneś również sprawdzić, czy Twoja treść jest czytelna we wszystkich językach. Upewnij się, że Twoja strona jest kompatybilna z Unicode, który może kodować znaki z ponad 90 języków.

Podobne tematy